המדינה לבית המשפט: "לבטל את העתירות נגד חוק השוויון בנטל"

    דוד לזר No Comments on המדינה לבית המשפט: "לבטל את העתירות נגד חוק השוויון בנטל"
    14:23
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור שתכננה לפוצץ מטען על חיילים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלוש עתירות הוגשו לבג"ץ כנגד 'חוק השוויון בנטל' המחייב את החרדים בגיוס לצה"ל.

    היום מבקשת המדינה מבית המשפט לדחות את העתירות וזאת מחמת כי "העתירות אינן מגלות עילה לביטולו של התיקון לחוק, ובהתאם לזאת, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על דחיית העתירות, תוך פסיקת הוצאות".

    בבקשת המדינה נכתב כי "בנקודת הזמן הנוכחית, מצויה המדינה בצומת דרכים בכל הנוגע לסוגיית השוויון בנטל. זוהי נקודת מפנה, אשר בה מבקש המחוקק, הנהנה כמובן ממרחב תמרון חקיקתי רחב ביותר, לקדם את השוויון בנטל בדרך חדשה. בנקודה זו מצא המחוקק ליתן עדיפות ניכרת לפעול, ראשית, בהעדר כפייה להשאת ערכי השוויון בנטל, תוך קביעת יעדים מוגדרים לבחינתם, ברם בהעדר הצלחת המנגנונים נטולי הכפייה נקבע אף חזון הקבע בו כל תלמיד ישיבה (למעט "המתמידים") יבצע שירות משמעותי כלשהו".

    עוד נאמר כי "טרם הכרעה בסוגיה רגישה זו נדרש לבחון היטב את המציאות החברתית שבתוכה התעורר העניין שהגיע לבית- המשפט. בתנאים של חיים יחד של קהילות שונות זו מזו, שאינן נטמעות ואינן רוצות להיטמע ואשר חיות עדיין בצל תחושת איום הדדית – מדיניות שוויון רגישה תיתן אפשרות רבה ומובנית לחיים קהילתיים מלאים לבני שתי הקבוצות" .

    ולסיום מבקשת המדינה מבית המשפט "להורות על ביטולו של הצו על תנאי, ולקבוע כי העתירות אינן מגלות עילה לביטולו של התיקון לחוק, אשר כפי שהובהר הוא התוצר המיטבי שניתן היה להשיג בעקבות מאמצים ניכרים שהושקעו על-ידי הרשות המבצעת ועל-ידי הרשות המחוקקת.בהתאם לזאת, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על דחיית העתירות, תוך פסיקת הוצאות".



    0 תגובות